Citron för glödande naturlig hy

 
Har just bytt ut mina plastörhängen till ett par riktiga. Det har gått sju veckor från när jag tog de två extra hålen i öronen så kunde bytt redan förra veckan. Avvaktade dock lite pga handbollen. Nu blir jag nästan lite tvungen att gå med alla örhängen i så att de nya inte växer igen. Blir lätt lite lat med att använda mina hål, men det blir väl lite så efter alla åren...
 
Sitter med pressad citron i ansiktet. Som jag tidigare skrivit har det kommit fram en drös med små stressfinnar i pannan på mig. Började tröttna på dom så tänkte testa på att ha citron i ansiktet igen. Testat det förut men det svider något fruktansvärt i början när det torkar. Satt igår en stund och om det inte bara är inbillning så är det på bättringsvägen så ska fortsätta i några dagar!
 
Vill du testa?
 
- Ta en färsk citron och pressa den i en liten skål (Ju mognare citronen är desto mer C-vitamin innehåller den).
- Ta en bomullspadd och doppa, sedan applicerar du citronsaften i ansiktet.
- Låt verka ett tag (jag brukar ha det på tills jag går och lägger mig, varierar)
- Tvätta sedan bort och torka ansiktet.
- Återfukta till sist med en ansiktskräm.
 
Har du finnar eller torr hud kan citronen sticka/svida till i ansiktet men det är vanligt.
Citron torkar inte ut huden som man kanske trot, tvärtom så ger den en len känsla.
 
" Så fort citronsaften kommer i kontakt med ditt ansikte, tar den bort de torra och döda celler som ger ett tråkigt utseende. Med citron metoden kommer du att känna en ren och glödande känsla på huden. Dessutom ger citron också som en naturlig sammandragning som dödar bakterier på huden, vilket passar bra om man lider av acne. Den bidrar även till att avlägsna oljor, samt hjälper till att strama huden. " - Bazari
 
För att uppnå resultat bör du upprepa denna naturliga steg ungefär 2-3 gånger i veckan. Du bör märka skillnaden inom den första veckan av användning.
 
Puss på er



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback