- chanel idag,

red chanel för carina idag, skulle ju gjort det i fredags men det blev ju aldrig så och blev ändrat till idag istället.

red först på vanligt tredelat på en remontgrimma. som sen efter ett tag byttes ut till ett rakt bett och ah på remontgrimma. det tredelade blev hon så jobbig med huvudet, carina trodde det nöp henne lite i sidorna då det va lite kort. dett andra va hon jättefin på och stadig i handen hela tiden.

mycket travarbete för att få henne att ta på ytter. sen galoppbomar för att hålla ett jämnt tempo.
sen travhoppade vi ett hinder. i slutet blev det som en bana med mindre hinder på 65cm.

vitsen med hjälpen va inte höjd eller något, bara att jag ska lära mig att inte mecka för mycket innan hindret med henne, hon blir bara stimmig med huvudet och då kan hon slå till en nit. istället att jag ska hålla henne på transportsträckorna men släppa henne några galoppsprång innan hindret så får hon taxera själv.
jag försöker ofta hålla henne ända fram till hindret för att jag vill att hon ska hålla reda på benen och inte slarva osv. men hon har hoppat så mycket i sitt liv så hon kan det dära själv, jag gör henne bara osäker och tänker för mycket typ.

jag har alltid egentligen vetat vad jag gjort men alltid fortsatt, ville ha någon som sa till mig så jag inte gör så ! :)






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback