- tryck på naglarna

testade trycka text från en vanlig dagstidning idag, lite annorlunda, och för skoj skull. deck är mina naglar väldigt korta och fula nu men det blev rätt snyggt ändå när alla rester runt om är bortränsade !


bild från google

låter det intressant att testa?
skriver en kort förklaring om någon är intresserad !


du behöver:
* delar från en vanlig tidning. jag valde att ta text på men du kan leta upp vad som helst i tidningen.
* alkohol, det jag har i det lilla glaset, använde mig utav gin. vodka eller annan alkohol fungerar också
* nagellack. jag använde först depends stärkande genomskinliga som grund. tog sedan ett ljust rosa med lite glitter i från isadora. ett ljust för att texten ska synas bra. efter ett genomskinligt överlack från depend.
* bomull.
* tops


du målar först en grund med det nagellack du valt. ( jag valde rosa ). det ska nu torka ordentligt innan du går vidare.
när det gjort det börjar du med att sätta ner ett av fingrarna i alkoholen och håll det där 10 sekunder. efter det tar du upp det och sätter på tidnings biten. bomullen använde jag för att trycka på tidningsbiten, tryck över hela nageln och håll stilla. detta i ca 30 sekunder. detta gör du likadant med alla naglar. det kanske kommer tryck på huden och detta tar du bara bort med en tops och llite vatten !
när du gjort det tar du och sätter på ett genomskinligt överlack och det är klart! :)

om du väljer text som jag, ha gärna en tjock text som ni ser på bilden överst i inläget. det gjorde jag ett litet misstag med, mitt syns inte riktigt lika bra. men jag tycker ändå att det blev snyggt!

fick inga bra bilder på mitt resultat, tyvärr..


pphilippaa

Följer dig nu!:)

2012-01-08 / 18:27:05
BLOGG: http://pphilippaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback