- ricinolja gör håret längre och finare, TIPS för er som vill ha längre hår !

tänkte publicera ett inlägg om den populära ricinoljan som sägs göra håret längre och finare.
något som för mig låter väldigt intressant !

jag har alltid haft långt och tjockt hår tills jag började 'förstöra' det dvs fixa det, tupera platta osv, håret ser kanske tjock ut men halva mitt hår ligger på golvet i mitt rum.. rätt sorgligt faktist. därför har ricinoljan intresserat mig efter allt jag läst om den.

Ricinoljan köps på apotek, och man måste fråga om den då den säljs bakom disken. den är egentligen till för förstoppning och inte så eftertraktad innan trenden att ha den i håret kom.

Jag vet inte om det ens fungerar men läste det från början i en tidning där carolina gynning rekomenderade den. efter det läste jag runt hur man använde det, hur den fungerade, om den ens fungerade. allt lät så bra så jag bestämde mig för att testa, så idag inhandlade jag en burk, eller snarare mamma, hon i kassan bara skrattade och förstod sig inte på att folk tror på det. men jag ska försöka en månad och se vad som händer. jag mätte mitt hår idag, haha och ska mäta det igen om en månad. har tagit bild så om en månad kommer en före och efter bild att komma upp och då får ni se om det fungerade, kanske kommer ni bli sugna att göra likadant om ni inte redan testat, eller gör !

håret som vanligtvis växer en cm i månaden kan nu växa upp til fem cm !!!!

jag börjar på måndag för då är det dags för tvättning !


jag tänkte skriva lite kort om hur man använder den:

behandlingen som du gör ska du göra tre gånger i veckan !
behandlingen ska sitta i i 30-60 minuter, jag vet inte om maxtid är så bra i början.

iallafall, du ska ta en lagom mängd olja i händerna, sedan ska du 'massera' in den i hårbotten och dra ut det till topparna. du kan även sätta på fransarna för samma effekt där. inte så mycket i längderna. sen låter man det värka i som jag sa 30-60 minuter. efter det tar du schampoo i det oljiga håret och sedan sköljer bort det, alltså ´schampoonera håret när oljan värkt klart, tvätta sedan ur och schampoonera igen. då oljan är väldigt fet måste du schampoonera mer än en gång för att inte få ett fettit hår !

ja, som sagt, på måndag gäller det!

hittat lite före och efter bilder på sånna som använt oljan och fått resultat. dock kan resultatet variera!!!





bilder lånade !!



AMANDA ▲ EDHOLM

Hejsan! Ursäkta att jag stör men jag tänkte bara tipsa om att man kan tjäna pengar på sin blogg även om den inte är så stor eller har många besökare! Lite extra pengar i månanden är ju aldrig fel?! :) Är detta något intressant? gå då in via länken här nedanför och läs mer :). Är det inget för dig så är det bara att radera mig :)



http://exitdoesnotexist.blogg.se/2011/december/entry-148025300.html

2012-01-07 / 23:21:09
BLOGG: http://exitdoesnotexist.blogg.se/
rubijaaa

Fin blogg! Allt bra? :)

2012-01-08 / 00:20:43
BLOGG: http://rubijas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback