- Dressyrprogrammet igår

min programridning igår, den ska vi knappt prata om, hehe. men jag satt på en häst, som är lite större,högre,klumpigare än dom ponnysarna jag faktist brukar rida, lite mindre motor där endast sätet och skänklar ska ridas med inga händer. nämligen Uranos.

i skritten och galoppen var han så underbar, då rider jag som jag ska med säte osv, men när jag travar och sitter blir han lite tung på bettet, då blir jag lite frammåt tung eftersom jag är rätt lätt för honom och sitter inte riktigt bra och börjar rida med händerna istället. aja eftersom den största del av programmet bestod av trav blev det inte så jätte bra, men ska försöka hitta knapparna på hästen och sen får vi se om jag har någon jag kan rida KM dressyr med då jag är helt dressyr lös för tillfället, så värt ett försök iallafall !

bara om ni undrade, puss





bilderna tagna från http://www.ekelunds-ridskola.se/Skolhastarna.asp




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback