min vecka i text och bilder ♥

Fyra saker om samos:

* samos, en av greklands grönaste ö

* samos, en av greklands bergigaste öar

* samos, en av dom största grekiska öarna

* samos, dom flesta stränder är av klappersten


som sagt här kommer min vecka komma i bilder och text!

efter att ha sovit en natt på quality hotel i stockholm, arlanda stad för att slippa åka hemifrån innan tre.
istället beställde vi väckning av hotellet klockan 04.00 klädde på oss och packa ihop för att gå ner och äta frukost buffé på hotellet och sedan ta hotellbussen till arlanda som gick 04.40 !
förutom att dom börjat med automat incheckning på terminal 5 oxå så sluta automaten funka och fick inga bordingkort ! mammas och min vanliga otur hade redan börjat, haha
men fick iallafall det när vi tjecka in bagaget och sedan gick vi o kolla tax free lite och så !
planet va lite försenat så missa sin avgångstid, men vart inte så lång väntan iallafall :)
flygresan gick bra och jag sket i flygplansmaten eftersom jag ändå aldrig stoppar i mig den, alltid lika äcklig ..
tar oss till hotellet med ving bussen och sen får vi vårat rum sen bytte vi om o gick ner på stranden eftersom det va mitt på dan och man kan ju inte plåga sig själv att sitta på hotellrummet och fixa när solen skiner utanför ;o
sen kom vi iallafall på att vi fått fel rum, betalt extra för bungalow så tillbaka till receptionen och fick byta !

ah sen flöt det på med att bara sola och bada resten av veckan förutom att vi runt 9 på morgonen, 08.00 i sverige
fick ett sms av ving om att det brann på samos men att branden var under kontroll och den som spred sig mot oss nu var släckt men att den som va på väg åt andra hållet fortfarande brann.
vid kanske 7 tiden på kvällen började vi känna all brandrök som sedan teckte kvälls solen :(
men på morgonen va röken borta igen, som tur var men det hade fortsatt brinna hela natten ;o

ah sen är det nog inget mer speciellt vi gjorde :)
eller jusste vi va ju på en BBQ båt tur, jag mamma sen träffade vi en mamma och hennes barn på båten :)
skönt att träffa någon annan att prata med, haha (a)
ja vi åkte ut med en båt, stanna och badade från båten och sen vidare till en strand och äta lite och sola och bada, sen på hemvägen stanna vi och badade från båten igen :)
det va faktist riktigt trevligt ^^ haha (y)

nu kommer massa bilder (a)
mobil och kamerabilder, bilderna är inte i ordning.



lite av brandröken








 











 



 





bilder från utflykten




































haha lyckades få ett flygfoto på vårat hotell :p






GREKLAND/SAMOS/2010



Amelia

Vad många bilder! Fina var de också, ni verkar ha haft kul! Vi borde ju ha åkt och hälsat på er med båt från Turkiet, för så långt emellan var de ju inte, haha <3

2010-08-07 / 17:15:04
BLOGG: http://amelia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback