Alla svaren från frågestunden !

1. Hur länge har du ridit?
Svar: jag började rida så fort man fick börja rida på ridskola, och började på knatteridning och fortsatte upp i grupperna tills jag gick i 3an då jag tog ett uppehåll tills jag gick i 5an då jag började rida riktigt igen sen har jag fortsatt att rida ! Så jag har ridit i ca; 7, 8 år :)

2. vad fotar du med för kamera?
Svar: om jag har tid och orkar tar jag med mig en systemkamera ut och fotar och då är det en panasonic, lumix DMC-FZ50 tror jag de e? Annars bara en vanlig digitalkamera; Canon IXUS 70 man kan få ganska bra bilder med den också !

3. vart bor du?
Svar: Jag bor i en ganska liten stad som heter Mariefred och ligger i Södermanland vid sjön Mälaren, ca en timme från stockholm ! Staden är nog igen känd pga Gripsholms slott, men det är nog mer äldre människor som vet vad det är !

4. hur gammal är du?
Svar: Jag är född 1996 och fyller år den 22 januari så jag är alltså 14 år nu :)

5. gillar du sommar elr vinter mest?
Svar: nog fast julafton och min födelsedag är på vintern går det nog inte att motstå sommaren ! Jag gillar sommaren bäst, man slipper alla tjocka och klumpiga kläder, visst finns det härliga vinterdagar men vintern i år var för lång och för kall !

6. Handboll eller ridning?
Svar: Handboll är kul, man träffar kompisar och spelar som ett lag ! Men jag skulle nog säga ridning, vet inte varför men när jag rider är jag inte rädd för någonting, jag älskar att tävla och helt enkelt älskar jag det jag gör !
7. när fyller du år? :)
Svar: Som jag skrev innan så är jag ett januari barn =)

8. hur många gånger har du varit utomlands och vart har du varit?
Svar: hm, jag har varit utomlands, dvs på sol och bad semester nästan en gång varje år sen åker vi även till Finland en gång varje år sen kan det hända att vi åkt två gånger. Åker med Silja Line båten och har varit i Danmark en gång ! Jag har varit i Turkiet två gånger, i Grekland fem gånger på olika öar, i Spanien två gånger på olika öar, i Egypten en gång. Sol och bad semester en gång om året i 10 av 14 år :)

9.vad saknar du mest av allt?
Svar: hmm, det var en svår fråga .. Mest av allt saknar jag nog en ''barndomskompis'' som jag höll ihop med i mångamånga år ! Vet inte vad som hände men bra va det i allafall inte.


10.hur högt har du hoppat med ponny ?:)
Svar: det högsta jag har hoppat med en ponny är nog en oxer på 1m, hehe


11. Hur länge har du haft din blogg?
Svar: jadu, i början av juni 2009 försvann min förra blogg som hade exakt samma webbadress, (någon tog sig in på min blogg och tog bort den.) den bloggen hade jag haft ett bra tag och innan den bytte jag bloggar hela tiden, hehe men jusst den här bloggen skapades typ 15 juni 2009 :)


12. Varför äter du inte smör på mackor ?
Svar: Haha, slutade äta smör på mina mackor för min syster inte åt smör när hon bodde hemma och hon tog aldrig fram smöret eller så, så av någon anledning slutade jag väl också då, av någon anledning orkade jag tydligen inte ta fram smöret? Haha men med undantag äter jag faktiskt smör på några mackor !


13. har du snopp?
Svar : brukar tjejer ha snopp?


14. Vem är din bästis ?
Svar : Hm, min allra bästa vän är nog Vicky. I och för sig så är det även min syssling men har känt varandra sen hon typ föddes, är typ alltid sams och delar mångamånga minnen tillsammans ! Kan lita på henne till 100 och varje gång jag lämnar henne saknar jag henne lika mycket ! Men jag tycker om alla mina kompisar jätte mycket, haha (a) <'33

15. Vem är den roligaste personen du vet !?
Svar: haha Johanna, du är faktiskt ganska rolig du ! x)) Kan roa mig med dom flesta om jag är på flumm humör. Men typ Fannys pappa, kan inte rå för det men jag skrattar hela tiden åt han, hahahaha x) Men som sagt beror på mitt humör också, ^^, ( men fanny det behöver du inte säga, haha x). )


16. håller du med att han är omgen över det här komentaren ?
Svar: hm, om den frågan att jag hade snopp? Det håller jag med om !


18. Hur länge har du ridit ? :)
Svar: Som sagt som jag skrev innan har jag ridit ca; 7-8 år ! :)


19. vart gör du din header ? (:
Svar: Jag gör min header i photoshop 7.0 ((=


20. snygg header !! har du gjort den själv? =)
Svar: Tack ! =)) ja jag har gjort headern själv (;


21. när började du rida?
Svar: Började på ridskola så fort jag var tillräckligt gammal, red hos min syssling innan på somrarna :)


22. vad fick dig att rida?
Svar: jadu , haha det kommer jag inte riktigt ihåg men min stora syster och min mamma red, och så satt jag mig nog på en häst hos min syssling sen började jag på ridskola :) när jag hade mitt uppehåll så började jag för min syssling fått en b-ponny som jag satt mig på och red lite, tyckte det va roligare en vad jag kom ihåg så började på ridskola igen :)


23. vad gör du på fritiden?
Svar: På fritiden spelar jag handboll, rider och är med kompisar typ, sen typ det alla gör kollar på tv sitter vid datorn sover och äter ! Haha


24. har du några andra intressen?
Svar: jag går bara på handboll och ridning :)


25. hur många läsare har du?
Svar: beror på hur mycket jag uppdaterar men 25-50


26. varför är du inte lika cool som jag?
Svar: höh, jag är mkt coolare än dig isabell !?! ;o


27. tror du att du någonsin kommer att bli det?
Svar: som jag sa, jag är redan det (y'


28.när ska vi vaaaaaaa?
Svar : smsa mig när du kan så ska vi nog ordna det (aa''


29. Hur gammal var du när du satt på en häst för första ggn ? ;)

Svar:
Hmmm, as liten ;o  men vet inte hur liten x) gammal va jag it iallafall :)



30. Har du nått ställe du åker till varje år?

Svar:
ja, åker till min syssling varje sommar, eventuellt vintern ! innan pkte ju typ hela familjen men nu åker jag själv .



31. Hur kan du vara så cool !? o: hahah

Svar:
jadu, haha nej men du vet , jag e sån (h) hahahah xd



32. Tycker du om att fota ?

Svar:
Ja, jag tycker om att fota, oftast iallafall .



33. Hur många besökare har du ?

Svar:
som sagt inte många står där uppe :)
svar på 200 frågor som Carina bara orkade ställa :'ooo
ditt hela namn ? Amanda Cristina Nyström

sover du i pyjamas ? Nej sover i en stor t-shirt

var bor du i för stad ?
mariefred

vill du bo där ? ibland kan det va ganska skönt men hade hellre bott i stockholm

vart vill du helst bo någonstans ? Ja som sagt stockholm

vad heter din gata ? stenvägen

använder du string? ja

är du oskuld? ja

brukar du smyga ut ibland? Nej, hehe

fått utegångsförbud någon gång? nej

din största dröm? Hm, bli miljadär ! (H)

vill bli när du blir stor? hemmafru

bakrundsbild på din dator? 


vaknade idag? Typ 20 över 12

har du varit hemma själv i år? ja

har du varit utomlands i år? ja

har du hoppat en häst i år? Nej

har du hoppat en ponny i år? ja

har du sovit över med en kompis i år? ja

bästa minnen i år? Hmm, börjes !

bästa minnet i ditt liv? det allra bästa? träffa dig <3   många fina minnen <3

har du något husdjur? nej

vilket isf?-

vill du ha något elr någon mer?
Jag vill ha en hel del, hehe

skriv en blogg du hatar? Hatar ingen blogg.

blogg du älskar? ibland är det inget intressant att läsa vissa dagar ibland är det det så beror från dag till dag

hur många rosetter har du? lägg upp bild på dom . Jag har typ17 st, men rider bara tävlingar som min klubb arrangerar, och dom flesta ''större'' är på sommaren då jag är borta och har ingen egen häst så hoppar bara klubbens ponnyer ! Så tävlar mest klubbtävlingar och någon lokal kanske .

hur många blågula? Typ 5 st,

bästa tävlingen i ditt liv? När jag vann klubbmästerskapet 2008, för det va första gången jag hoppa mer seriöst, asså hoppa för att vinna .

om du fick byta namn, till vilket ist? Jadu, skulle inte kunna tänka mig heta något annat än vad jag heter

snyggaste kändisen? Haha det finns en del snygga kändisar ! en hel del snygga fotbolls stjärnor som är snygga, men kan inte komma på någon speciell just nu :$

fulaste kändisen? Dom flesta kändisarna ser ju typ perfekta ut med sminket o alla operationer men en hel del kan vara ganska fula utan det där men kan nog inte komma på någon speciellt.

älsta du varit ihop med? Inte varit tsm med någon på as länge haha

yngsta du várit ihop med? Min ålder

din förebild heter.. ? Hm, inom ryttarvärlden är det nog Zetterman, annars kan jag inte säga att jag tänkt på det haha.

gillar du ägggula? Nej,

gillar du senap?nej ,

gillar du ketscup? Haha gillar o gillar har det på maten ibland, typ korv oså

gillar du att baka? Ah

bakar du ofta? Nej inte nu , men innan gjorde jag det en period

vad bakar du helst för kaka? Kladdkaka

hur många besökare har du per dag? Beror på hur bra uppdatering men it många

hur många komenter har du per dag genomsnitt? Haha inte många

storlek i skor? 37 oftast men kan ha 36 o 38 oxå

storlek i kläder? Beror helt på vad det är för kläder haha

har du flyttat någon gång? Nej hahah xd

hur många gåner isf? -

vart isf?-

hur lärde du känna mig?
Vafan det vet du väl själv? xd asså kan väl säga börjes men snackade ju innan det ;)

använder du linser? Nej

använder du glasögon? nej

behöver du använda något av det fall du it gör det? nej

om du var tvungen att tävla dressyr i 2 år elr var du tvugen att sluta rida, vad hade du gjort? Tävlat dressyr, det är ju kul haha

kommer du bli 80 år? Självklart

har du ett par jeansshorts? ja

har du mkt kläder? nej

har du varit på öland någon gång? ja

vad använder du för balsam? Olika men gula herbal essenses eller va den heter, jusst nu röda gliss balsamet.

vad använder du för shampoo? Samma som balsam

gillar du kalleanka? Haha nja

vill du bli känd? ah

hur tror du ditt liv kommer se ut om 10 år? Jadu, då är jag typ 24, äh kommer bara leva livet !

20 år? Jobba o slita

30 år? jobba

40 år? Tagit förpension och ute och reser o lever livet

50 år? reser

lever du om 60 år? Klart

vad går du för sporter? Handboll och ridning

vad har du gått för sporter? Truppgympa och ridning, fotbollsskola typ?

vilken sport är/var bäst? Asså när truppgympan varade va den ju helt klart jätteroligt skulle inte kunna se mig truppa nu men när jag tänker tillbaka på tävlingarna o de va det skit roligt! Handbollen är rolig när det är lagsport med alla lagkompisar och matcher när man är flera, och ridningen älskar jag för jag gillar att lixom ställa mer krav på mig o visa vad jag kan lixom som indviduid.

favorit outfits? Beror helt på dag

gillar du tomat? ja

gillar du twiligtfílmerna? Haha ah faktist, det trodde jag inte när den första kom ut

vad sparar du pengar till just nu? Inget speciellt faktist, eller kanske moppe om jag inte får den

människa du skulle dö för? min syster.. hehe.  om jag mår dåligt bryr hon sig.

djur du skulle dö för? Inget jusst nu

är du ofts inne på fb? Ah ganska

ofta inne på msn? När datan är på är jag oftast online

ofta inne på bdb? Nej inte alls som innan

messa ofta? ganska

mobilnr?0737547823

hemnr?-

bästa barmdomskompis?
Nelly första åren sen Matilda från typ ettan

tapert på ditt rum? målat

vad har du i ditt rum? Det man brukar ha i ett rum , en säng,spegel,barbord,massa skit, hehe

hur mkr är klockan just nu? 23.52

sovit utomhus någon gång utan tak? ja

hur många fönster har ditt rum? ett

hur många fönster har ert hus? 9 och 14 med dörrarnas fönster typ

hur många dörrar har ditt rum? en

hur många dörrar har ert hus? Typ 6

märkessaker elr it? Beror helt på hur saker ser ut och hur sköna dom är

bästa årstid? sommar

bästa veckodag?lördag

bästa skoldag?hm det får jag se på mitt schema sen men fredagar är ju alltid bra

bästa månad?juli tror jag

lyckonr? 22

bästa datum?hm, 22 januari tror jag

vad har du för kamera? Det står i en fråga där uppe

nöjd över din kamera? Skulle gärna vela ha en ny

vill du ha en annan kamera` ah

vrf? drf

vilken kamera isf? Vet inte

favoritfärg? Beror på vart det ska vara någon stans

ögonfärg? Blå grön

färg på dina skor du äger & använder mest nu: blåa är ett par av dom o svarta dom andra två jag andvänder

gillar du strössel? På glass

bästa klädmärke`, beror på vad för kläder

bästa märke på sängar? Haha jadu , min är skön men märke vet jag inte

bästa märke på darta?appel

bästa märke på tve?jadu xd

bästa landskap? Vet inte

bästa del i sverige? Del?

bästa fågel? Ingen

vilken färg är det på ert hus ?vitt

har du stort rum ? Nej, men ganska lagom

har du flera syskon? Nej bara ett

är din mamma&pappa snygga ? xp nej inte speciellt, hehe

sover du alltid 8 timmar som man ska ? oftast

vem är din ALLRA bästavän om du måste välja en? vicky

när ska du komma till mig ? (L) höstlovet? (y)

gillar du din skola? Helt okej, hehe

favvo ämne i skolan ? idrott

sovit på någon lektion någon gång? ja

gillar du din klass?ja

är du nöjd med dom i din klass? ja

vad heter din klass, a,b,c,d,e,f ? b

gillar du ditt utseende ? Kunde varit bättre

vill du vara blond elr it? Vill vara blond, kanske mörktmörkt brunt men tror it jag passat i det

vilket gillar du mest på din kropp ? Min längd på håret

vilket gillar du minst på sin kropp? Typ mina lår

är du nöjd med din kropp? Kunde varit bätre

hur många har du varit ihop med? Vet inte, inget seriöst

hur många har du varit kär i av alla du varit ihop med? Typ ingen haha

hur långt har ditt längsta förhållande varit? Vet inte

är du kär just nu? ne

gillar du någon just nu? ne

är du ihop med någon nu?nej

är du på g med någon nu?nej

vad väljer du kompisar elr killar? Beror på

chocklad elr sött godis ? choklad

chips elr glass? glass period nu iallafall

vickey elr mig ? Vicky.. men jag gilllar dig oxå :(((<333

tatuera dig elr pirecia dig?pierca

vart skulle du tatuera dig någonstans isf? Hm, typ i svanken eller ah över rumpan haha

vart skulle du pirecia dig någonstans isf? naveln

rider du längre? ja

något du skulle viljat ändra på detta sommarlov? nej

vem vill du träffa mest just nu? dig

göra på nästa lov? Träffa dig? ;D haha

saknar du mest? många

längtar du mest till ? Nästa sommar

när fyller du år? 22 januari

vad vill du helst ha nu? En häst

om du fick tillbringa din sista dag med en VÄN vem isf? inte famlilj elr så, utan än vän,vem? vicky

gillar du att sova? Asså när jag är trött haha

kan du it blogga oftare som du gjort idag?(sön) ska försöka

vem av dina vänner är du med mest? Går i vågor

är du ofta sjuk? Nej typ aldrig

gillar du mat? Haha det gör jag väl, men inte så jag ser ut som en köttbulle

är du nyttig? Nej inte speciellt

är du onyttig? Ah ganska

vad heter din msn? [email protected]

vad heter din bdb?amandanystroom

vad heter din fb?amanda nyström

vad heter din epost? Samma som min msn

kan du it ha tävling på bloggen? Men hur många kommer va med i tävlingen ? haha

är jag bäst? nej

varför?jag är bättre

gillar du mig elr hatar du mig? gillar

visst är jag bäst som skriver många frågor?(A) nej ;o du är jobbig haha

har du varit på liseberg? ska kanske

varit på rixfm? Nej, skulle dit förra året

vilka ställen har du varit utomlans på? Står i en fråga där uppe

vilket ställe hade bäst mat? Hm, äter faktist inte så mycket när jag är utomlands, ganska kräsen faktist, haha

bäst vatten? Alla har typ samma märke på det man köper

bäst personal på hotellet? Hm, kmr inte ihåg, men turkiet förra året va dom roliga tills dom börja hata
oss (a)

bäst hotell? Det i finland som jag knappt kommer ihåg , typ as lyx med jaccuzi, bastu mm

bäst strand?jadu xd inte samos eller kreta iallafall

bäst pool? Hm, menorca tror jag

bäst dricka? Coolan smakar ju samma överallt typ

bäst glass/godis? kreta

bäst affärer? bara i turkiet typ det gick att kolla i affärerna, annars mest marketar xd

handlar du kläder när du är utomlands? Nej , eller en sovtröja från varje land xd

finns det bra klädaffärer utomlands? Mkt bättre hemma

lägg upp bild på ditt bästa kläddesplagg du köpt utomlands, en sovtröja eller? xd

lägg upp bild på ditt bästa smycke du köpt utomlands inget jag andvönder har jag köpt

lägg upp bild på dina bästa skor du köpt utomlands,  ingen bild på dom men köpt ett par svarta gustav flipflop :) 

vilket ställe har du bäst minnen ifrån?(utomlands) turkiet och kreta , och menorca

är du bortskämd , nej

får du pengar när du vill? Nej får mitt barnbidrag

får du det du pekar på i en affär? nej

hur mkt pengar äger du nu, typ 1400

visst är jag grym? Haha självklart

visst är jag cool? Nej haha xd

visst är jag coolast i världen? Nej xd

vilka bloggar läser du? Mina kompisars och några fler om jag inte har något bättre för mig

10 bästa bloggarna? ( i ordning) -

läser du min blogg? Ja det gör jag

skulle du vilja skaffa en blogg med mig? Jag klarar knappt av min egna att uppdatera xd men visst

skulle du kunna flytta hit där jag bor? Hm ja, men ne inte till din lilla stad , :$ 

kommer du på höstlovet ?(L) det tror jag (y)

bästa filmen du sett? många

bästa boken? jadu

bästa maten? Fondue och plankstek

bästa frukten? Är jordgubben en frukt? annars kiwi

bästa godiset? Typ allt

är du glad över att detta är sista frågan i denna komentar kommer flera snart :D jag är as glad




tuuusen tack för alla frågor ! <3


mille

vad heter sidan där du gör din header?

är de gratis att fixa bilder & sånt där? o:

2010-08-14 / 17:45:40
jolola

haha, har du varit på menorca? trodde helt seriöst att det bara var jag! Vart på menorca vilket hotell? :D

2010-08-16 / 02:42:10
BLOGG: http://kissies.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback