sunlight

 
Äntligen hemma! Varit en dag med alldeles för mycket tid till buss. Den vanliga turen till Strängnäs på morgonen tar 33 minuter, imorse tog det 20 minuter att komma till trekanten.. Det som vanligtvis tar fem minuter. Samma sak hem med bussen från läggesta.. Något vägarbete som jag hoppas är över tills imorgon!
 
Just nu ligger i min säng och har ettan på i bakgrunden medan jag ska plugga till mitt omprov i spanska imorgon. Dom visar en film om Anton Hysén "Rise Above". Att han var den första svenska manliga fotbollsspelare som kom ut som homosexuell. Han vann tydligen titeln "årets homo" i gaygalan efter det också. Vilket pris egentligen. Finns titlar till det mesta nu för tiden.. Det är kul att han vågar komma ut och att det är accepterat här i Sverige men en titel.. En gaygala... Varför finns det inte en hetrogala? Jag förstår mig inte på detta.. Hörde att det fanns en gala där du bl.a kunde "vinna" titeln som "årets sämsta programledare" och massor av nedvärderande titlar, varför? Bara något jag kom och tänka på för tillfället, snart kommer VM-lottningen i fotboll!
 
Ha en bra dag,



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback