ponny-bus

åkte upp till stallet vid halv elva tiden idag för att rida chanel.
gick först ut en runda och betade henne med circe eftersom dom knappt har något gräs i hagen, sen red jag dressyr i ridhuset samtidigt som circe hade lektion på utebanan.

i början va hon typ stel och lite seg så tog på mig sporrarna som jag hade med mig ut och satt på henne en snodd som satt jättelöst, knappt någon hjälp men den fanns där, haha brukar aldrig rida henne på snodd men kände mig tvungen idag annars skulle jag aldrig blivit nöjd, haha
iallafall så blev hon snabbt mjuk och följsam, undantag högergaloppen som alltid har varit lite sämre.
Red skänkelvikningar, gjorde bak och framdelsvändningar och mycket avgångar och igångsöttingar, samt trav ökningar, lill plutten blev riktigt fin i slutet, (ingen dressyrponny, men börjar kanske bli,haha) tjejen som hade lektion för en tjej kom fram efter och sa att jag hade en jättefin ponny, det tyder på att jag måste ha ridit relativt bra eftersom hon såg ut att gå fint ^^, haha sorligt nog va jag tvungen att säga att jag bara var medryttare... haha :)

red för första gången i dressyrsadeln och tredelat, tyder på att jag rider dressyr väldigt ofta. haha
om jag gjort det har jag ridit i hoppsadeln och på pelam bettet, men det har behövts innan, nu kan man få henne så lugn och fin


-kärleksponnyn




carina

fb <3333 hihih :D

elr får du smsa (A)

elr flyttar jag till dig (A) haha

2011-05-21 / 22:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback