- underbar

ponnyn är underbar ..

ridpasset igår: Red runt sjön med isabell igår, väldigt lugnt den rundan så vi red ner på åkern vid stallet. Jag jobbade henne i galoppen väldigt mycket, för att hon skulle bli lugn och kunna sänka huvudet, funkade väldigt bra i vänstervarvet och ganska bra i högern. sen travade jag henne lite så hon skulle bli ännu mera avslappnad sen galopperade jag sakta bortåt för att se så hon lyssnade sen ökade jag allt en bit svängde i lugnt tempo för att öka igen. sen travade jag av henne och shit va hon var svettig, skummit på halsen där tyglarna är emot så det blev att bada av henne sen :) hon tycker galoppen är ganska jobbig när hon har lite krav på sig, haha
ponnyn är för underbar !

blåa benskydd och blått schabrak, mobilen dog så fick ingen bra bild..
  

ridpasset idag: idag skrittade jag barbacka med shorts och mötte isabell som red novio från sommarhagen. sen red vi ut på en ganska så lugn långtur på nästan två timmar, jag har innan ridit rundan på strax över en timme så det tyder på att den va ganska lugn :) hittade lite äpplen och körsbär på vägen också så. typiskt mig och isabell är att tävla haha så när jag tänkte galoppera lite lugnt bara för det är en längre runda och chanel gick ganska lugnt så kommer isabell upp några gånger jämsides och försöker öka haha och då blir det ju ökning av mig också bara för att visa att hon aldrig kommer att slå mig ;) haha så snart får vi nog ha en tävling på åkern ;)
haha novio är så söt när han är ute i skogen med chanel, han blir så taggad av henne ^^

hon har gått på gräs nu, hehe så lite rundare än vanligt men inte så farligt :)

rosa benskydd och rosa runt schabraket


 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback